امام جمعه اردبیل:
حادثه اوکراین درس بزرگی برای کشورهای منطقه باشد؛
امام جمعه اردبیل با اشاره به تحولات اخیر در اوکراین گفت: این حادثه برای روسای برخی کشورهای عربی که به خاطر بیگانگی با ملت خودشان آمریکا و اروپا را برای خودشان تکیهگاه گرفتهاند بسیار آموزنده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال، آیت الله سید حسن عاملی در خطبههای نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به جنگ روسیه با اوکراین اظهار کرد: با کمال تأسف کره زمین شاهد جنگهای بسیار ویرانگر بوده و میلیونها انسان جان خود را از دست دادهاند؛ در زمان ما یکی از عوامل اصلی جنگ جرثومه فساد و غصب اسرائیل است که بیش از هفتاد سال است که خون می ریزد.
وی افزود: یک جنگ بسیار خطرناک نیز این هفته اتفاق افتاد و روسیه به اوکراین حمله کرد، پوتین درصدد محک زدن اراده آمریکا و اروپا و تست میزان شجاعت آنها بود و حالا یقین کرد که آنها جرات حرکت ندارند و لذا در آینده جدیتر عمل خواهد کرد.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: آمریکا و اروپا تصمیم گرفتند با حمله سایبری و قطع ضروریات زندگی در روسیه و با تحریمهای وحشتناک به جنگ روسیه بروند اگر موفق شوند پس شاهکلید دنیا دست آمریکا و اروپاست و اگر موفق نشوند پس برای تک قطبی بودن دنیا باید فاتحه خواند. به همین جهت آینده نزدیک در تعیین سرنوشت دنیا بسیار مهم خواهد بود.
وی ادامه داد: حادثه اوکراین حادثه سادهای نیست، روسیه مدام به آمریکا و خلفاء آمریکا دندان تیز میکند که حواس خود را جمع کنید من قدرت اتمی هستم، فرانسه نیز به نیابت از اروپا و آمریکا روسیه را تهدید کرد که حواس خود را جمع کن که ناتو یک پیمان هستهای است اگر یک طرف ذرهای دیوانگی کند دنیا به آتش کشیده میشود و میلیاردها انسان جان خود را از دست میدهند. سلاح هستهای معاصر از جهت تخریبی با سلاح هستهای گذشته بسیار متفاوت است اگر سلاح هستهای جدید به کار گرفته شوند نه تنها انسان ها جان خود را از دست میدهند بلکه احتمالاً زمین قابلیت سکونت را از دست خواهد داد.
آمریکا قابل اعتماد نیست
عاملی با تاکید بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: این حادثه برای روسای برخی کشورهای عربی که به خاطر بیگانگی با ملت خودشان آمریکا و اروپا را برای خودشان تکیهگاه گرفتهاند بسیار آموزنده است؛ اوکراین با اعتماد به آمریکا در برابر روسیه ایستاد اما بایدن و ناتو با صراحت اعلام کردند که هیچگاه برای اوکراین نیرو نمیفرستند.
وی افزود: دیشب رئیس جمهور اوکراین با نهایت غم و غصه گفت که تنهای تنها ماندهایم و هیچ کشوری به ما کمک نکرد و پرسید چه کسی آماده است تا در این جنگ در کنار ما باشد؟ من هیچ کس را نمیبینم در حالی که سران آمریکا و اروپا مدام تکرار میکنند که شانه به شانه در کنار اوکراین هستیم. طبعاً هر کشوری به دنبال منافع خود است، هیچ کشوری منافع خود را فدای کشور دیگر نمیکند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ملاحظه کنید که روسیه روابط خوبی با اسرائیل داشت اما در این حادثه وقتی دید اسرائیل در کنار آمریکا و اروپا قرار گرفت فوراً اعلام کرد من حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان را به رسمیت نمیشناسنم! و قطعاً در آینده نیز اسرائیل از طرف روسیه گرفتاریهای بزرگ دیگری مخصوصاً در سوریه خواهد داشت. این حادثه برای ما نیز پیام بزرگی دارد و آن اینکه هر کشوری زمانی روی پای خود خواهد ایستاد که اقتدار ملی شایستهای داشته باشد.
ساخت و ساز در حریم دریاچه شورابیل ظلمی بزرگ به شهر و اهالی شهر اردبیل است
عاملی در ادامه با تاکید بر اینکه نباید در حریم برکههای طبیعی ساخت و سازی صورت بگیرد اظهار داشت: زیبایی یک شهر به عواملی بسته است از جمله برکهها، مخصوصا اگر برکه، برکه طبیعی باشد خدای متعال دو برکه طبیعی به شهر ما داده است یکی دریاچه «شورابیل» و دیگری «قوری گل». ساخت و ساز در حریم این برکهها ظلم بزرگ به شهر و اهالی شهر و نشان غباوت و بلادت در حفظ امانت است در این خصوص فقط اداراتی که قدرت بیشتری دارند گاهی از ترس و خوف و واهمه مسؤولان استفاده میکنند و مجوز میگیرند.
هر ادارهای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد
وی تاکید کرد: من اینجا با صراحت اعلام میکنم هر ادارهای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد از شما اهالی مکرم اردبیل هم میخواهم با عمل به اصل نورانی آتش به اختیار اجازه ندهید چشم شهر شما را کور کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: اگر داخل رینگ شورابیل ادارهای اقدام به ساخت و ساز کرد در لزوم تخریب آن تردیدی به خود راه ندهید من در این عمل مقدس کنار شما خواهم بود از یکی از ادارات که پول هنگفت پروانه هم داده بود و حتی خواست کلنگ بزند اما با درک اشتباه و ناراحتی اینجانب از تصمیم خود برگشت صمیمانه تشکر میکنم.
عاملی بیان کرد: آقای شهردار و شورای شهر حواس خود را جمع کنند و اجازه احداث در رینگ شورابیل را ندهند و اگر تحت فشار بودند حتما استعفاء بدهند اما امضاء ندهند. از شهردار و شورای شهر میخواهم اگر مجوزی در داخل رینگ صادر کردهاند سریعا ابطال آن را اعلام کنند.انتهای پیام
منبع: فارس
حسن سروری
برچسب ها
مطالب مرتبط
آخرین مطالب
-
اقدام فوری برای احیای دریاچه شهرک آیتالله غفاری مورد تاکید است -
شتاببخشی به نهضت توسعه عدالت آموزشی در پارسآباد -
عملکرد ۱۸ ماهه امامی یگانه مورد قبول است -
تلاشهای خاموش اما اثرگذار روابط عمومی ها -
جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد در پارس آباد برگزار می شود -
تجهیز ناوگان اورژانس اردبیل -
امنیت غذایی، اولویت دوم پس از امنیت مرزی است -
مدرسه ۹ کلاسه الزهرا پارس آباد مغان به بهره برداری رسید -
حضور استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح تصفیه فاضلاب شهری پارس آباد -
آیین گلباران مزار شهــدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان والامقام اردبیل -
میدان جنگ امروز، رسانه است -
تداوم بازدیدهای سرزده شهردار اردبیل از مناطق -
اعلام حمایت شهردار اردبیل از حرکت انساندوستانه گروه «مروجان معروف» -
آغاز همکاری شهرداری اردبیل با پژوهشگاه فضایی ایران برای توسعه شهر هوشمند+ فیلم -
تجلیل از برترینهای کنکور سراسری ۱۴۰۴ در پارسآباد -
روزانه بیش از ۵۰۰ نفر مبتلا به آنفلوانزا به بیمارستانهای پارس آباد مراجعه می کنند -
برگزاری کارگاه «حفظ کرامت شهروندی و ارتقای مهارت میدانی نیروهای اجراییات شهرداری اردبیل» -
اقدام مثبت روابط عمومی ورزش و جوانان در برگزاری جشنواره ورزشی ویژه اصحاب رسانه -
آغاز پروژه های مشارکتی شهرداری اردبیل به ارزش ۱۰ همت -
کیفیت، اولویت شفر است -
دسترسی به بازارهای جهانی با حمایت مسئولین و افزایش کیفیت و تنوع محصولات دور از دسترس نیست -
فرماندهی انتظامی شهرستان پارس آباد رده موفق برتر کشوری شد -
ورود دادستان پارس آباد مغان به قرعهکشیهای غیرقانونی مجازی -
«اقتصادسرآمد» باز هم نمونه دریایی ایران شد -
تا پایان سالجاری شاهد بهرهبرداری از پایاب سد خداآفرین و سایر سدهای استان با رقم زیر کشت 40 هزار هکتار خواهیم بود

دیدگاه ها (0)