آخرین جلسه شورای شهر اردبیل:
دست های ناپاکی در انتخابات دوره ششم شورای شهر اردبیل دخل و تصرف داشت
آخرین جلسه دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل دیروز عصر به ریاست جواد انصاری و اعضای شورای شهر اردبیل وبا حضور شهردار اردبیل برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی قارتال، در این جلسه ابتدا انصاری رئیس شورای شهر اردبیل ضمن تشکر و قدردانی از همکاران شورا، مجموعه شهرداری، فرمانداری در خصوص کمیته تطبیق و اصحاب رسانه که در این دوره یار و یاور پارلمان محلی بودند، تقدیر و تشکر ویژه ای از دستگاههای قضایی و امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) داشتند که در کشف شبکه فساد در دستگاههای اداری علی الخصوص مجموعه شهرداری، انجام وظیفه کردند.
جواد انصاری ضمن آرزوی توفیق برای اعضای دوره ششم شورای شهر که زمان معارفه مشحص خواهد شد، گزارشی در ارتباط با مسائلی که در این4 سال در شورای پنجم اتفاق افتاد توضیحاتی مطرح کردند که به شرح ذیل است:
تعداد نامه های وارده به شورا: 8215 نامه
تعداد نامه های صادره: 7912 مورد که جمعا 16127 نامه وارد و صادر گردیده است.
تعداد طرح ها و لوایح مطروحه در جلسات شورا: 960 مورد
تعداد طرح های پیشنهادی اعضای شورا: 36 مورد.
جلساتی که در ارتباط با کمیسیون ها تشکیل یافته اند؛
کمیسیون فنی عمرانی و توسعه شهری: 148 کمیسیون
کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری: 146 مورد
کمیسیون خدمات شهری: 47 مورد
کمیسیون پیگیری و نظارت: 17 مورد
کمیسیون حقوقی و ایثارگران: 223 مورد
کمیسیون فرهنگی و اجتماعی: 184 مورد
کمیسیون حمل و نقل شهری و ترافیک: 92 مورد
کمیسیون بانوان و خانواده: 4 مورد
کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری: 48 مورد
کمیسیون برنامه و بودجه و مالی: 465 مورد که تعداد کل جلسات برگزار شده در دوره پنجم شورای شهر اردبیل به تعداد 1541 جلسه می باشد.

در ادامه ی جلسه رحیم آقازاده عضو شورای شهر اردبیل، ضمن گلایه مندی از همکاران خود بابت خوشحالی شان در خصوص گرفتاری و مسایلی که پیرامون برخی اعضای شورا مطرح است، گفت: از گرفتاری و گیر کردن همکاران خود هیچوقت احساس خوشحالی نکنید که چه بسا روزی دامن خودتان را خواهد گرفت.
ایشان با اشاره به ضعف و عدم نظارت خودشان در این دوره اشاره کرده و اظهار داشت: اگر ما اعضای شورا در وقت مقرر نظارت و مدیریت می کردیم و بعنوان نماینده مردم در پارلمان محلی احساس وظیفه و احساس تکلیف می کردیم اکنون این مسایل و مشکلات در پارلمان محلی و مجموعه شهرداری وجود نداشت. که ما حق نمایندگی مردم را خوب ادا نکردیم و هر کسی در تطمیع و منافع شخصی خود بود و همه آنها بر می گردد به حلال و حرام که برخی ها رعایت نکردند.
رحیم آقازاده ضمن قدردانی از سربازان گمنام امام زمان(عج) بابت فسادزدایی در ادره جات، گفت: بهتر است این فساد از جامعه اسلامی پاک شود تا برای سایرین نیز درس عبرت باشد. اما ای کاش این بازجویی ها و گرفتن ها از امسال من و مسئولان باشد که چرا در وقت معین نظارت و مدیریت نکردید تا به این مسایل مواجه نشوید.کما اینکه برخی ها همچنان ادامه می دهند و نمونه اش در انتخابات دوره ششم اردبیل اتفاق افتاد.
پایه و اساس دوره ششم را از حرام بنا کردند
وی گفت: از 25 درصد صندوق شمارش آراء نزدیک به 9 هزار رای کاهش اختلاف داشتیم که این نشان از یک بی عدالتی و دخل و تصرف از بیرون بود. که استارت حلال و حرام را خودمان می زنیم و نهایتا خروجی آن همین خواهد بود.
آقازاده با اشاره به اینکه پایه و اساس دوره ششم را از حرام بنا کردند،گفت: دست های ناپاک و حرامی در این انتخابات ورود پیدا کردند که موجب اختلافاتی در شهر شدند، رای خریدند و برخی ها در شمارش آراء تاثیر گذار، تصرف و دخالت مستقیم داشتند و نهایتا حق را ناحق کردند. که هر کسی پایه اش از حرام باشد به نتیجه ای نخواهد رسید و در نهایت خروجی آن به ضرر جامعه و مردم خواهد بود.
رحیم آقازاده در ادامه اظهار داشت: هیچ وقت در این دوره کار مثبتی نکردیم همیشه دنبال مسایل شخصی خود بودیم و همیشه در درگیری و جدال بودیم و هر شخص در تطمیع خود بود. خیلی قصور کردیم از مردم عذرخواهی می کنم بابت این اتفاقات که ان شاء الله در دوره های بعد تکرار نخواهد شد.
از مردم بابت نواقصات در زمین مانده عذرخواهی می کنم
در ادامه شهردار اردبیل ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر اردبیل که در در این دوره با حمایت های خود موجب توسعه شهری شدند، گفت: در این دوره 4 ساله با توجه به نوسانات اقتصادی، مسایل سلامتی و اجتماعی که گریبان گیر آن بودیم مجموعه شهرداری با توجه به وظایفی که دارد، بیشترین ضرر و خسارات را دید اما با این حال اقداماتی که در این مدت انجام دادیم قابل دفاع و مایه مباهات است و قطعا این عملکرد در مقایسه با دوره های قبلی به مراتب بیشتر و مثمر ثمرتر است.
حمید لطف اللهیان ضمن قدردانی از همکاران خود بابت تلاش های شبانه روزی، افزود: یقینا آخرین جلسه شورای شهر، آخرین جلسه شهرداری نیز محسوب می شود و بنده لازم می دانم از همکاران خودکه در این مدت زحمت کشیدند قدردانی و تشکر نمایم اما طبیعتا باید قدردان مردم باشیم که در همه حال یار و یاور ما بودند و با تحمل برخی نواقصات بر زمین مانده کماکان ما را حمایت کردند و از مردم بابت نواقصات بر زمین مانده عذرخواهی می کنم.
تمامی پروژه های شهرداری هوشمندانه است
وی گفت: مستحضر هستید که تامین منابع شهرداری از طریق مردم است و اعتبارات دولت در مقایسه با منابع مردمی خیلی ناچیز است که بدون مشارکت مردم این اقدامات را نمی توانستیم به سرانجام برسانیم. تمامی پروژه های شهرداری هوشمندانه است. در بحث شعار گام دوم توسعه را که پارسال شروع کردیم اکنون 4 تقاطع همزمان در حال اجرا داریم که با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای به جلو می رود.
ایشان با اشاره به هزینه پل قدس گفت: اعتبارات پروژه قدس حتی به 200 میلیارد تومان هزینه نیز نرسید که اگر این پروژه اکنون در حال شروع بود بیش از 600 میلیارد تومان هزینه و برآورد می شد.
وی در خصوص سیاست گذاری شهرداری تشریح کرد: شهرداری متعلق به پایگاه سیاسی و قدرت طلبی کسی یا عده ای خاص نیست بلکه متعلق به مردم است و در امر رفاه مردم و توسعه شهری تلاش می کند، البته در این مدت برخی ها حاشیه هایی بوجود آوردند که اهداف مشخصی داشتند و موجب اختلافاتی شدند اما نهایتا هدف ما آسایش مردم و توسعه شهری است.
در پایان چند لوایح توسط زهرا قدیمی نائیب رئیس شورا قرائت شد که اکثریت لوایح با رای اعضا ی شورا مصوب شدند.
برچسب ها
مطالب مرتبط
آخرین مطالب
-
اقدام فوری برای احیای دریاچه شهرک آیتالله غفاری مورد تاکید است -
شتاببخشی به نهضت توسعه عدالت آموزشی در پارسآباد -
عملکرد ۱۸ ماهه امامی یگانه مورد قبول است -
تلاشهای خاموش اما اثرگذار روابط عمومی ها -
جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیر عمد در پارس آباد برگزار می شود -
تجهیز ناوگان اورژانس اردبیل -
امنیت غذایی، اولویت دوم پس از امنیت مرزی است -
مدرسه ۹ کلاسه الزهرا پارس آباد مغان به بهره برداری رسید -
حضور استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح تصفیه فاضلاب شهری پارس آباد -
آیین گلباران مزار شهــدا و تجدید میثاق با آرمانهای شهیدان والامقام اردبیل -
میدان جنگ امروز، رسانه است -
تداوم بازدیدهای سرزده شهردار اردبیل از مناطق -
اعلام حمایت شهردار اردبیل از حرکت انساندوستانه گروه «مروجان معروف» -
آغاز همکاری شهرداری اردبیل با پژوهشگاه فضایی ایران برای توسعه شهر هوشمند+ فیلم -
تجلیل از برترینهای کنکور سراسری ۱۴۰۴ در پارسآباد -
روزانه بیش از ۵۰۰ نفر مبتلا به آنفلوانزا به بیمارستانهای پارس آباد مراجعه می کنند -
برگزاری کارگاه «حفظ کرامت شهروندی و ارتقای مهارت میدانی نیروهای اجراییات شهرداری اردبیل» -
اقدام مثبت روابط عمومی ورزش و جوانان در برگزاری جشنواره ورزشی ویژه اصحاب رسانه -
آغاز پروژه های مشارکتی شهرداری اردبیل به ارزش ۱۰ همت -
کیفیت، اولویت شفر است -
دسترسی به بازارهای جهانی با حمایت مسئولین و افزایش کیفیت و تنوع محصولات دور از دسترس نیست -
فرماندهی انتظامی شهرستان پارس آباد رده موفق برتر کشوری شد -
ورود دادستان پارس آباد مغان به قرعهکشیهای غیرقانونی مجازی -
«اقتصادسرآمد» باز هم نمونه دریایی ایران شد -
تا پایان سالجاری شاهد بهرهبرداری از پایاب سد خداآفرین و سایر سدهای استان با رقم زیر کشت 40 هزار هکتار خواهیم بود

دیدگاه ها (0)